TIŠTĚNÁ MÉDIA V EVROPĚ USTUPUJÍ INTERNETU
Tištěná média začínají v Evropské unii ustupovat internetu a digitalizaci, upozorňuje ...
TIŠTĚNÁ MÉDIA V EVROPĚ USTUPUJÍ INTERNETU
Tištěná média začínají v Evropské
unii ustupovat internetu a digitalizaci, upozorňuje Evropská komise. Čtenáři
deníků stárnou a pro mladou generaci již nejsou noviny, časopisy či knihy
zdaleka jediným zdrojem informací. Také objem reklamy v denících nepřetržitě
klesá. EK proto zahájila veřejnou debatu, na jejímž konci by mohl být návrh na
novou regulaci digitálních médií. Komise argumentuje, že trh tištěných médií
není v EU vůbec zanedbatelný a zaměstnává 750 tisíc lidí v asi 64 tisících
společnostech. Denní obrat dosahuje 121 miliard euro, tedy asi půl procenta
výkonu unijní ekonomiky. Deníky si drží podíl téměř 37 procent, časopisy 32
procent a knihy tvoří jednu čtvrtinu trhu. Noviny dnes sice v Evropě čte na 180
milionů lidí, průměrný věk čtenářů se však zvyšuje a příjmy z reklam vytrvale
klesají.