Nový zákon na silnicích je perla!
Nedomnívám se, že bych se nedokázal podívat na tuto problematiku z více úhlů. Ovšem to, co vidím na silnici je šaškárna.
Bezesporu dosavadní stav na českých silnicích byl dost šílený a změna byla v očekávání. Pokud ovšem tyto nové úpravy v zákoně vypracovali odborníci, pak si náš národ musí opravdu myslet své.
Již 3.7. jsme se vydali s rodinou do Adršpachu. Cesta z Brna přes Svitavy byla opravdu napínavá. Kolona před námi, kolona proti nám. Oči přeblikávají mezi tachometrem, navigací, značkami a pohledy na místa, kde se může měřit.
Projevuje se neznalost dopravních předpisů mnoha řidičů, kteří neznají značky nebo si jich úplně nevšímají. A tak najednou před vámi dupne na brzdu řidíčka, která neví co znamená doplňková tabulka "za deště". A v tu ránu díky plné čáře a svému přesvědčení omezuje dvacet vozidel za sebou.
Když konečně tuto nebezpečnou osobu předjedete, vaši radost maže vjíždějící traktor. A tak si již neděláte iluze o tom, že by byl čas dojezdu pod čtyři hodiny.
Vjíždíte do Svitav. Téměř pod kola vám skáče sebevrah, který má své jednání podloženo přímo v zákoně. Sice on nesmí vkročit do vozovky bezprostředně před jedoucím vozidlem, ovšem řidič vozidla je povinen mu dát na přechodu přednost. Proto podle těchto dvou pohledů je pro řidiče výhodnější chodce raději přímo přejet, protože když by jej pouze zranil, mohl by chodec ještě něco tvrdit.
Vyjíždíte mimo město s nadějí, že konečně někde nenápadně na volném úseku překročíte stokilometrovou rychlost. Slunce pálí, děti volají po vodě a ptají se kdy bude cíl. Kouknete na navigaci, která vám neobvykle ukazuje dojezdový čas o třetinu delší.
Vy samozřejmě víte, že když přijedete o čtvrt hodiny dříve či později, zas tak strašného se nestane. Ovšem tyto nastolené represe mají i vedlejší účinky. Stress a nepozornost. Nikdy jsem neměl zásadní přestupky, tu a tam nějaká stokoruna. Ovšem nyní teoreticky hrozí, že při souhře několikanásobné byrokratické zvůle odebrání řidičského průkazu.
A tak mezitím co někteří na silnicích jsou vystressovaní a jedou pomalu, jiní jedou pomalu naschvál a někteří z nevědomosti.
Vyhláška se sice zmiňuje o tom, že řidič nesmí zdržovat dopravu zejména bezdůvodně pomalou jízdou, ovšem prokažte mu, že se právě nepřízpusoboval povaze vozovky, jízdním vlastnostem vozidla a svým schopnostem.
V zákoně pravděpodobně chybí represe proti chodcům. Chodci jsou totiž vnímáni z poza volantu jako nebezpečné stvůry, které řeší svoje komplexy nebezpečnými skoky na přechod.
Kéž by v nové úpravě někdo ustanovil pořádné pokuty chodcům! Například: nerozhlédnutí na přechodu, nezastavení u přechodu 10.000 Kč, vstup do vozovky v blízkosti přechodu 10.000 Kč, ohrožení přijíždějícího vozidla 10.000 Kč plus amortizace pneumatik.
Podobně by bylo vhodné zavést sankce pro policisty. Ovšem na obranu státní Policie nutno říci, že se v mnohých případech chová podstatně korektněji než Policie Městská.
A tak čekám u našeho domu, kde je povolená rychlost 50km/hod., že se auta zpomalí, ovšem rychlosti kolem sta km za hodinu stále nejsou vyjímkou.
Něco je špatně.
Vypadáto, že rychlosti se měří tam, kde se snadno sbírají body. Tam, kde se opravdu má jezdit pomalu, tam se nic neděje.
Proto to, co občas slyším za "prázdné plky", ať již ministra nebo některých politiků, řadím do reklamních klišé, které nikdo nebaští ...
Již 3.7. jsme se vydali s rodinou do Adršpachu. Cesta z Brna přes Svitavy byla opravdu napínavá. Kolona před námi, kolona proti nám. Oči přeblikávají mezi tachometrem, navigací, značkami a pohledy na místa, kde se může měřit.
Projevuje se neznalost dopravních předpisů mnoha řidičů, kteří neznají značky nebo si jich úplně nevšímají. A tak najednou před vámi dupne na brzdu řidíčka, která neví co znamená doplňková tabulka "za deště". A v tu ránu díky plné čáře a svému přesvědčení omezuje dvacet vozidel za sebou.
Když konečně tuto nebezpečnou osobu předjedete, vaši radost maže vjíždějící traktor. A tak si již neděláte iluze o tom, že by byl čas dojezdu pod čtyři hodiny.
Vjíždíte do Svitav. Téměř pod kola vám skáče sebevrah, který má své jednání podloženo přímo v zákoně. Sice on nesmí vkročit do vozovky bezprostředně před jedoucím vozidlem, ovšem řidič vozidla je povinen mu dát na přechodu přednost. Proto podle těchto dvou pohledů je pro řidiče výhodnější chodce raději přímo přejet, protože když by jej pouze zranil, mohl by chodec ještě něco tvrdit.
Vyjíždíte mimo město s nadějí, že konečně někde nenápadně na volném úseku překročíte stokilometrovou rychlost. Slunce pálí, děti volají po vodě a ptají se kdy bude cíl. Kouknete na navigaci, která vám neobvykle ukazuje dojezdový čas o třetinu delší.
Vy samozřejmě víte, že když přijedete o čtvrt hodiny dříve či později, zas tak strašného se nestane. Ovšem tyto nastolené represe mají i vedlejší účinky. Stress a nepozornost. Nikdy jsem neměl zásadní přestupky, tu a tam nějaká stokoruna. Ovšem nyní teoreticky hrozí, že při souhře několikanásobné byrokratické zvůle odebrání řidičského průkazu.
A tak mezitím co někteří na silnicích jsou vystressovaní a jedou pomalu, jiní jedou pomalu naschvál a někteří z nevědomosti.
Vyhláška se sice zmiňuje o tom, že řidič nesmí zdržovat dopravu zejména bezdůvodně pomalou jízdou, ovšem prokažte mu, že se právě nepřízpusoboval povaze vozovky, jízdním vlastnostem vozidla a svým schopnostem.
V zákoně pravděpodobně chybí represe proti chodcům. Chodci jsou totiž vnímáni z poza volantu jako nebezpečné stvůry, které řeší svoje komplexy nebezpečnými skoky na přechod.
Kéž by v nové úpravě někdo ustanovil pořádné pokuty chodcům! Například: nerozhlédnutí na přechodu, nezastavení u přechodu 10.000 Kč, vstup do vozovky v blízkosti přechodu 10.000 Kč, ohrožení přijíždějícího vozidla 10.000 Kč plus amortizace pneumatik.
Podobně by bylo vhodné zavést sankce pro policisty. Ovšem na obranu státní Policie nutno říci, že se v mnohých případech chová podstatně korektněji než Policie Městská.
A tak čekám u našeho domu, kde je povolená rychlost 50km/hod., že se auta zpomalí, ovšem rychlosti kolem sta km za hodinu stále nejsou vyjímkou.
Něco je špatně.
Vypadáto, že rychlosti se měří tam, kde se snadno sbírají body. Tam, kde se opravdu má jezdit pomalu, tam se nic neděje.
Proto to, co občas slyším za "prázdné plky", ať již ministra nebo některých politiků, řadím do reklamních klišé, které nikdo nebaští ...