ALFACOMP již nikdy více ...
Sice platí "nikdy neříkej nikdy", ale co je moc, to je příliš. Pořekadlo "zákazník náš pán" sice platí, ale v případě reklamací nikoliv. V případě ALFACOMPu i když máte reklamaci prokazatelnou, můžete mít smůlu.
Kamarádi,
víte, že jme u nás poměrně velcí konzumenti výpočetní techniky. Tomu také přímo úměrně odpovídá i počet reklamací. Jinými slovy na reklamace jsem si zvykl jako na nutné zlo. Protože reklamace až na světlé vyjímky je vždy na vrub spotřebitele, snažím se reklamovat pouze to nejvíce do očí bijící. Zbytek nechávám tak trochu osudu.
Za dvanáct roků zpět jsem nyní poprvé a potupně neuspěl.
1.) Cartrige omylem naplněná jinou barvou
Do laserových tiskáren nakupujeme barevné tonery vždy současně. To proto aby v tom nebyl caos při výměnách. Bylo tomu i nyní, jenže ejhle. Místo purpurové barvy, dvě žluté cartrige. Ovšem na krabici označení správné. Mému tvrzení nikdo nevěřil a byl jsem donucen navštívit reklamační oddělení ještě jednou. Tentokrát se všemi prázdnými cartrigemi. Po kvalitním divadelním představení skořápkáře (takový byl dojem z rychlého přesunu z krabic do krabic) mi bylo sděleno, že jsme se špatně podívali a vše je v pořádku. To, že tvrzení nebylo pravdivé, jsme zjistili když jsme cartrige znovu zkusili použít v tiskárně. Označená cartrige reklamačním technikem byla sice purpurová, bohužel prázdná. Za to žlutá cartrige byla jedna skutečně navíc. Bohužel pravdu má reklamační technik. My ztratili čas a nakonec si koupili další purpurovou.
2.) SD 32GB Verbatim
Kupovat paměťové karty se vyplatí především u renomovaných obchodníků, kteří si jsou vědomí prodávané kvality a k tomu pak u reklamací přistupují. Používáme SD karty ve třech našich kamerách. Data stahujeme pravidelně ve čtečkách laptopů (Fujitsu Siemens). V případě reklamované karty bylo používání více, než rok. Jednoho dne karta se nenačetla ani ve čtečkách ani ji nedetekovaly kamery, v kterých jsme ji doposud používali.
I přes to, že jsem celou závadu předvedl názorně technikovi v laptopu i v jedné z kamer, stál za vyjádřením jiného technika "pravděpodobně nekompatibilita kamery".
Cartrige i kartu jsme koupili nové u našeho tradičního dodavatele, který u takových drobností reaguje výměnou kus za kus. Na rozdíl od ALFACOMPu nakupujeme na fakturu, můžeme platit kartou a dokonce pokud chci čekat, dovoz máme v Brně v ceně.
Je to sice o lidech ...
... ale v tomto případě byl reklamační chlapík celkem ochotný. Jednal slušně a korektně. Bohužel byl to pouze zaměstnanec, který se řídil nikoliv svým subjektivním pocitem, ale nařízeními svých chlebodárců. Uznal, že je to nepříjemné a ... další prosím ...
Když spočítám veškerý čas ztracený těmi zbytečnými obstrukcemi, pak je ALFACOMP tím nejméně výhodným dodavatelem široko daleko.
Celý případ sledovala naše firma spíše s pobavením nad mým marným pokusem dožádat se svého práva. A tak celou historku háži na smetiště ději i s ALFACOMPEM a život jde dál.
Nemohu souhlasit