PRŮZKUM: Evropští manažeři informatiky nedostatečně využívají možností BI systémů
PRŮZKUM: Evropští manažeři informatiky nedostatečně využívají možností Business Intelligence Systémů* pro zákaznický management. Exkluzivní průzkum mezi 250 manažery po celé Evropě ukázal, že 60 % manažerů je přesvědčeno, že systémy business intelligence se musí ještě velmi vylepšit, než budou přínosem i pro zákaznický management, 27 % společností není schopno využívat svoje systémy napříč podnikem, pro různé divize, či produktové řady a 32 % všech dat o zákaznících stále vyžaduje manuální zpracován
LONDÝN, BRITÁNIE, 16. května, 2005 – Nedávný průzkum objednaný společností Unisys, odhalil, že velké množství společností po celé Evropě si ne zcela uvědomuje význam investic do systémů business intelligence (BI). Nezávislé studie se zúčastnilo celkem 250 ředitelů informatiky a marketingu a 60 % z těchto špičkových manažerů je přesvědčeno, že investice do BI systémů je třeba ještě velmi zlepšit, aby se tyto systémy daly využít i v zákaznickém managementu. 23 % z dotazovaných vedoucích pracovníků dokonce odpovědělo, že současné systémy neměly na zákaznický management žádný vliv, nebo jej dokonce zhoršily.
Všechny podniky, jejichž vedoucí pracovníci se průzkumu účastnili, již do BI systémů investovali s cílem lépe porozumět podnikovým procesům a vylepšit řízení podniku. Avšak mnoho z těchto společností stále nedostalo příležitost využít informací z těchto systémů na získání skutečně praktických poznatků, které se dají aplikovat na zlepšení zákaznických služeb a zvýšení zisku. Celých 27 % účastníků průzkumu připustilo, že nemohlo využít jejich existující BI systémy pro analýzy dat z různých oddělení a datové analýzy za různé výrobky. Právě tento typ využití BI však současně označilo celých 63 % respondentů za kriticky důležitou oblast využití BI.
Průzkum dále odhalil, že hlavní překážkou širokého využití a sdílení BI systémů různými odděleními podniku, je vysoká míra manuálního zpracování dat a jejich manuální analýza, která v podnicích přetrvává. 32 % společností přiznalo, že musí data zpracovávat a analyzovat ručně, aby bylo možné zákaznická data smysluplně využít. Podniky, které přiznaly skutečnost, že data zpracovávají a analyzují manuálně během výzkumu uvedly, že BI systémy jsou u nich využívány relativně malým počtem zaměstnanců – 26 % firem uvedlo, že jejich zaměstnanci využívají stávajících BI technologie málo, nebo vůbec. Z těchto respondentů skoro čtvrtina uvedla jako hlavní důvod své nechuti využívat BI systémy časovou náročnost spojenou s dostupností a zpracováním dat.
Steve Rawsthorn, vice-prezident divize Systems and Technology společnosti Unisys, výsledky průzkumu komentoval slovy: „ Z výsledků tohoto průzkumu a ze zkušeností společnosti Unisys vím, že mnoho vedoucích pracovníků je přesvědčeno, že zakoupením BI aplikace jejich společnost získá i strategii využití BI. Společnosti by si ale měly uvědomit, že systémy BI nejsou jen otázkou správného softwaru. Nízký výkon systému a uspořádání, které vyžaduje velký podíl manuální analýzy, je tou nejlepší cestou k tomu, aby zaměstnanci společnosti ztratili chuť systémy BI využívat. Společnosti by měly usilovat o to, aby se co nejvíce přiblížily k modelu 3D Visible Enterprise, který jim umožní analyzovat data a procesy napříč celým podnikatelským procesem.“ Dále Steve Rawnsthorn dodává: „Ředitelé informatiky musí zajistit, aby jejich společnosti měly k dispozici infrastrukturu, která bude schopna v reálném čase monitorovat toky dat a umožní, aby celé velké databáze a informace mohly být sdíleny různými odděleními současně. Ředitelé informatiky by také měli zajistit, aby celý BI systém měl k dispozici dostatečnou skladovací kapacitu, aby bylo možné sebraná data analyzovat rychle a efektivně. Nedostatečná specifikace systému může totiž vést k situaci, kdy společnost sice vlastní velmi sofistikovanou softwarovou aplikaci, ale nemá praktickou možnost zadat do systému všechna potřebná data - nemluvě o jejich efektivním sdílení. To představuje závažný problém, například pokud se jedná o finanční ústav, který by chtěl sledovat obrovské množství datových toků, aby tak odhalil podezřelé aktivity.“
Zjištění průzkumu zadaného společností Unisys se shodují s nedávným odhadem Partner Executive Program (leden 2005), který předpověděl, že zavádění BI aplikací bude jednou ze dvou hlavních priorit pro ředitele informatiky v roce 2005.
Společnost Unisys pomáhá svým zákazníkům po celé Evropě zajišťovat vysoce spolehlivý provoz IT infrastruktury a data skladů na moderních serverech ES7000, které jim umožňují využívat jejich stávající business intelligence systémy způsobem, který je měřitelný a vede k poznatkům, které jsou aplikovatelné v podnikové praxi .
* Business Intelligence
Systémy Business Inteligence jsou programy a služby, které by společnostem měly pomáhat provádět analýzy trhů, zákazníků a provozních ukazatelů podniku a zvyšovat tak výkonnost podniků a jejich tržby. Podle analytiků má v současnosti celosvětový trh s těmito aplikacemi hodnotu asi 25 miliard dolarů.
Metodika průzkumu zadaného společností Unisys
Průzkum se uskutečnil formou 250 rozhovorů po telefonu s řediteli informatiky a marketingu, nebo jejich zástupci v Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Portugalsku a Holandsku. Všichni účastníci průzkumu jsou zaměstnanci společností, které mají 500 a více zaměstnanců. Průzkum byl proveden v posledním čtvrtletí roku 2004.
Společnost Unisys
Unisys je celosvětová společnost dodávající
služby a řešení v odvětví informačních technologií. Naši lidé kombinují své
odborné znalosti a schopnosti v oblastech poradenství, systémové integrace,
outsourcingu, infrastruktury a technologie serverů s precizně promyšlenými
přístupy a důslednou realizací, a pomáhají tak našim klientům ve více než 100
zemích rychle a účinně získávat konkurenční výhody. V případě zájmu o další
informace navštivte webovou stránku: www.unisys.cz.
Unisys je zapsaná ochranná známka společnosti Unisys Corporation. Veškeré ostatní značky a produkty zmíněné v tomto dokumentu jsou obchodními známkami nebo zapsanými obchodními známkami příslušných vlastníků
Kontakt
IMPACT PR & Consultancy, a.s.
Konviktská
24
110 00 Praha 1
tel.: 222 540 147-8
fax: 222 540 836