MIREK: Ach ti naši spameři brněnští ...
Brno byla "zlatá loď"...., ano, byla. Bohužel ta odplula a nikdo neví kam. Zbylo jakési konzervativní torzo, které stále něco dohání a nic nemá. To je můj pocit vždy, když se vrátím zpět domů :-(
Brněnský nacionalista se urazí, pokud mu někdo Brno nazve "vidlákovem". V minulých dobách bych se patrně urazil také. Bohužel je tomu již nějaký rok, co nesedím za pecí a koukám kolem sebe.
Jak souvisí zeměpisný rozměr s internetem? Souvisí. V Brně je neuvěřitelné množství nevědoucích spamerů. Samozřejmě četnost jejich sdělení je neporovnatelná se zahraničními nesmysly. Ovšem na ty zahraniční se nevztahuje náš zákon o šíření obchodních sdělení.
Stačí uvést svou e-mailovou adresu do nějakého formuláře, z kterého očekáváte jistou službu. To by člověk nevěřil, co vše může přijít!
Spamerem okamžitě označuji toho, kdo nám posílá něco, co se nás naprosto netýká. Posílá to nejen že bez předchozího schválení, ale především bezmyšlenkovitě. Naštěstí je mé doposud svobodné právo tento způsob komunikační debility považovat za spam.
Téměř každoročně se objeví nový "marketingový specialista", který začne pilně jednat. Použije tzv. "veřejně dostupnou" nebo "legálně zakoupenou" databázi kontaktů, kterou ospamuje obchodním sdělením. Zpravidla takové tupé individum neví co činí. Zákon o nevyžádané poště je mu neznámý podobně jako další povinnosti občana určitého státu.
A tak se dozvídám, že mohu mít postaveno třicet veletržních stánků, že i přes to, že bydlím v Brně, mohu spát na hotelech, které jsou tak levné, že v přepočtu na USD jsou pěkně drahé a navíc pěkně hnusné.
Jednou jsem uvedl emailovou adresu před zavináčem s textem "nabidky_ne@...." a věřil jsem, že bude klid. Samozřejmě, že na tuto adresu chodí pouze spam.
A ten poslední?Odesílatel: vltava.cz <nabidka@vltava.cz>
Příjemce: nabidky_ne@....
Předmět: *****SPAM***** Změna provozní doby na osobních odběrech v Praze
Tělo:
Blablabla...
V případě Vašeho souhlasu s odběrem nabídkových emailů postačí odpověď na tento e-mail, bez nutnosti dopisování jakéhokoli textu, ať už do těla či předmětu e-mailu.
Obsah a předmět zprávy pokud možno nemažte, aby bylo zřejmé, že odpovídáte právě na tuto zprávu.
Nabídkové e-maily zasíláme maximálně čtyřikrát měsíčně a velikost každé zprávy nepřekročí 50kB. Pokud bude zpráva ve formátu HTML, budou grafické prvky uloženy na našem serveru a nebudou zahrnuty do těla e-mailu.
Tak to mám jako bonus, že tu a tam koupím knihu přes Vltavu.
Nedávno u nás ve Vidlákově byli mí kamarádi z Prahy. Opravdu je dobré si Brno projít očima Pražáka. Ale to je do jiného článku.