Errory, systémové chyby součástí života?
Prý je to hold normální když hardware a software stále nefunguje. Jak se s tím vyrovnat? Jít reklamovat zboží v záruce? Vezměte si svědka, který potvrdí všechny vaše zážitky s nefunkčním hardwarem.
Na jedné straně posloucháme vzdechy stařenek, jak tam a tam si koupily nekvalitní šátek za pár korun. Za komunistů by se určitě nemohlo stát a tací dnešní výrobci by se měli hnát k odpovědnosti. Na straně druhé potkáváme mnoho uživatelů operačních systémů a elektronických hraček dnešní doby. Můžeme je rozškatulkovat na dvě základní skupiny. Příznivce Windows a příznivce ostatních systémů. Domnívat se, že je některý systém méně poruchový je zřejmě naprosto pošetilé. Za dlouhou dobu jsem otestoval již pěknou řadu variant.
Spolehlivost systémů je přímo úměrná jejich výkonu. Za nejspolehlivější považuji legendární CP/M či DOS, ovšem dnes použitelné asi pouze k nostalgickým hrátkám. A tak se proušeme přes Windows 3.11 95, NT, XP až k Pocket PC. A Pocket PC to je ten systém!
Každá nová verze je prý výkonější, dokonalejší, spolehlivější. A tak se podívejme na tyto výroky blíže.
- samovolný restart?
- zatuhnutí aplikací?
- ztráta dat?
- přerušování hovoru přes BT?
Chcete telefonovat a ono se to musí restartovat? To není možné! Samozřejmě neočekávejme, že se systém bude chovat spokojeně a regulerně, když jej zaplácáme sharewarovým, či jiným softwarem k prasknutí. Bohužel i s defaultním programovým vybavením Pocket PC se bez restartů neobejdeme.
Pocket PC 2002 ve spojitosti s Ipaqem 3870. Nebo třeba letošní HP Ipaq 6340 s Pocket PC 2003. To jsou nezapomenutelné zážitky. Kapesní PC je hračkou pro obzvlášť nadané vývojáře, kteří se sami domyslí v tom, co zapoměl výrobce uvést v návodu. Pokud považujete zatuhnutí systému a následující restart za závadu, pak vězte, že je lepší si nacvičit rychlé zapíchnutí stylusu do příslušné dírky, než vysvětlovat v obchodě, že vás to obtěžuje.
Za velmi povedenou taškařici považuji samotnou linku technické podpory HP, která opravdu řeší nastalý problém uživatele! Uživatel za své peníze poslouchá různé zvuky při přepojování automatickým odpovídačem. Ovšem ten, kdo opravdu vydrží déle a investuje své peníze do volání, se možná dočká skutečného pracovníka, který vyslechne jeho nespokojenou první vlnu zlosti a přepojí na kvalifikovanějšího kolegy. Ten bohužel bývá v ten okamžik (pravidelná náhoda) zřejmě právě na obědě. A tak naivní stěžovatel ztratí třeba 40 minut času mobilního telefonu a nic nevyřeší.
Vrháte se na literaturu abyste dohnali vědomosti nadprůměrného uživatele. Pořizujete nový a nový software, o kterém jste přesvědčeni, že vaše problémy vyřeší. Já dnes již vím, že nic z toho zázrak neudělá a vždy mi zůstane nespolehlivý a prakticky nevypočitatelný krám za 100% ceny.
Pokud by se snad někdo domníval, že by snad konkurenční Palm OS byl v tomto ohledu vyjímečnější, já jsem letos takovou zkušenost s T3 tedy neměl.
Jediná rada pro všechny podobné produkty! Nesnažte se chyby vychytávat! Naučte se s nimi žít, budete šťastnější!